Alkmaar, 05 april 2012. De komende dagen wil een groep Alkmaarders door middel van een advertentiecampagne in de krant een laatste poging wagen om het bestuur van het MCA op andere gedachten de brengen en daarmee de geplande nieuwbouw in Heerhugowaard van de agenda te krijgen. Ze noemen zich 'Bezorgde Burgers' en hebben zich verzameld rond CDA raadslid Henk Adriaanse die dit, zo benadrukt hij, op persoonlijke titel heeft georganiseerd. De groep bestaat volgens hem uit mensen alle geledingen van de samenleving en vertegenwoordigen het hele politieke spectrum. Wat ze bindt is de overtuiging dat het MCA in Alkmaar moet blijven. Vorig jaar stond Adriaanse aan de wieg van de motie die de val van het college veroorzaakte en die in stelling werd gebracht omdat het college volgens hem niet voldoende had gedaan om het MCA in Alkmaar te houden. Inmiddels is er een open brief naar bestuursvoorzitter Harry Luik van het MCA geschreven waarin de argumenten nog eens uiteen gezet worden.

Bekeken: 1740x